Home e-commerce od kilku lat jest na rynku, a jego popularność rośnie z dnia na dzień. Aby mieć powodzenie w swojej działalności, właściciele sklepów internetowych muszą mieć dobre narzędzia do zarządzania e-sklepem. W artykule omówimy niektóre narzędzia, które pozwolą właścicielom sklepów right size swoje działania i zoptymalizować koszty utrzymania.

Narzędzia do zarządzania e-sklepem – jakie wybrać?

Internet wymusił na wszystkich ogromne przemiany. Sklepy online stały się teraz bardzo pożądane, a handel tego typu stopniowo przejmuje kontrolę nad rynkiem. Przed właścicielami takich sklepów staje teraz jedno istotne pytanie: jak zarządzać e-sklepem w sposób właściwy? Odpowiedź na to pytanie gnieździ się w przemyślenie jakie narzędzia warto wybrać? Penetrznięcie tego tematu może być przytłaczające. Poniższy artykuł wyjaśni jakie narzędzia wziąć pod uwagę w zakresie zarządzania sklepem internetowym.

Narzędzia techniczne

Do treści technicznych e-sklepu należą oprogramowanie do katalogowania produktów, systemy CRM, płatności, logistyka oraz systemy analizy i raportowania. Przykładem dobrych narzędzi do zarządzania technicznym aspektem sklepu są m.in. Shopify, Magento czy PrestaShop. Platformy te zawierają w sobie wszystkie niezbędne funkcjonalności, jak rehabilitacje zamówienia, zarządzanie magazynem hrabia procesy logistyczne. Oprogramowanie do katalogowania produktów, takie jak Akeneo i PIMy, umożliwia tworzenie wydajnych i różnorodnych blendów produktowych i są niezwykle istotne do podtrzymanywania dobrego doświadczenia konsumenckiego.

Jeśli chodzi o narzędzia do płatności, należy wziąć pod uwagę takie platformy jak RapiPay, Stripe, Adyen czy PayPal.

Narzędzia do marketingu

Narzędzia marketingowe są istotne dla każdego biznesu online, a e-sklepy nie są wyjątkiem. Wśród narzędzi do marketingu kluczowe są:

  • platformy analityczne,
  • narzędzia do automatyzacji e-mail,
  • narzędzia do prowadzenia kampanii reklamowych,
  • narzędzia oparte na content i wtyczki technologiczne,
  • narzędzia do prowadzenia postów na portalach społecznościowych,
  • narzędzia do zarządzania sporoma kontaktami.

Jeśli chodzi o platformy analityczne, są bardzo wiele ciekawych opcji, wszystko zależy od tego, jakie informacje chcesz mieć na bieżąco. Przykładem narzędzi analitycznych są Google Analytics oraz Adobe Analytics.

Jeśli natomiast idzie o narzędzia do automatyzacji e-mail, należy wziąć pod uwagę takie jak ActiveCampaign czy MailChimp. Oferują one szereg funkcji, takich jak określanizadanie, profilowanie klientów oraz dostosowywanie treści maili.

Do szeroko pojętego marketingu sieciowego istnieją również narzędzia do prowadzenia kampanii reklamowych, takie jak DoubleClick. Narzędzia to są szczególnie warte wzięcia pod uwagę, jeśli planujemy reklamę sklepu internetowego.

Narzędzia oparte na content, np. Medium czy Hootsuite, mają kluczowe znaczenie w tworzeniu zaangażowanych opinii wokół marki. Rozszerzając ten punkt o technologiczną stronę marketingową warto wziąć pod uwagę narzędzia takie jak AddThis czy „kapselki” Salesforce.

Jeśli Twoim celem jest skuteczne zarządzanie e-sklepem, narzędzia do prowadzenia postów na portalach społecznościowych są niezbędne. Platformy te umożliwiają optymalizacje postów marki, także na Twitterze, Instagramie, Facebooku,YouTube i TikToku. Przykładem narzędzi w tym względzie są Buffer czy Hootsuite.

Narzędzia do zarządzania

Ostatnią grupą narzędzi są narzędzia do zarządzania. Platformy te pozwalają na zarządzanie procesami biznesowymi w zakresie zarządzania pasywami, zatrudniania pracownków i tworzenia raportów. Istnieje wiele skutecznych opcji w tym zakresie, takich jak Microsoft Dynamics365, Capsule CRM, Zoho CRM i Salesforce.

Podsumowanie

Doświadczenie kupującego jest najważniejsze dla jakości i wydajności e-sklepu. Narzędzia wskazane w niniejszym artykule są kluczowymi składowymi do optymalizacji biznesu online, który spełnia oczekiwania konsumentów. To jednakże nie koniec, bowiem istnieje wiele innych opcji, które również są warto rozważenia. Każdy sklep online jest inny, dlatego konieczne jest indywidualne postępowanie, aby dopasować narzędzia do potrzeb danego sklepu.