Nie ma idealnego sklepu internetowego. Występujące błędy w kodzie, nieatrakcyjna strona internetowa, fatalna obsługa klienta – to tylko niektóre z wyzwań stojących przed właścicielami sklepów online. Zrozumienie – i naprawienie – najczęstszych błędów w e-commerce może znacząco pomóc Ci poprawić wyniki i napędzić Twoją sprzedaż.

Incydentalna obsługa klientów


E-commerce odgrywa kluczową rolę w przypadku wielu firm, dostarczając im szansę dotarcia do szerszej bazy klientów. Jednak składany skomplikowanych procesów podejmowanych podczas każdej wymiany transakcyjnej sprawia, że dotrzymanie kroku konkurencji staje się trudne. Proces można uprościć, zmniejszyć błędy i zwiększyć zadowolenie klientów poprzez profesjonalna obsługę. Obejmuje to profesjonalnie wyglądającą stronę internetową, szybki czas odpowiedzi personelu oraz dopracowane procesy zamawiania.

Brak strategii marketingowej


Chociaż na pierwszy rzut oka, prowadzenie witryny e-commerce, gdzie można sprzedawać produkty, wydaje się proste, wymaga ona weryfikacji i działań marketingowych. Należy zaplanować więcej niż tylko założenie konta sklepu internetowego i umieszczenie produktów. Sprzedaż produktów przez internet, tak jak każdy inny biznes, wymaga optymalnych strategii i działań marketingowych, by osiągnąć sukces. Musisz wiedzieć, jak atrakcyjnie wypromować swoją firmę, skupić swoją strategię na używanych programów lojalnościowych i zaoferować zaplecze techniczne, które będzie w stanie wspierać twoje działania.

Czy zainteresował Cię temat: Zastosowanie nowoczesnych technologii w sprzedaży

Brak przystępnych cen


Aby zaangażować klientów, firmy e-commerce muszą się wyróżnić, zapewniając konkurencyjne ceny. W przeciwnym razie klienci nie będą w stanie docenić wprowadzonej marki, aw szczególności, że produkt ten jest dostępny online. Najczęstszym błędem popełnianym przez handlowców e-commerce jest podtrzymywanie tej samej ceny produktu, jak w sklepach stacjonarnych lub innych sklepach internetowych. Im niższe są twoje ceny, tym lepiej. Pozwól sobie na tworzenie zniżek i zaoferuj swoim klientom atrakcyjne wartości.

Niewystarczająca zgodność


W miarę jak coraz więcej klientów przechodzi do handlu elektronicznego, większość przedsiębiorstw decyduje się na optymalizację stron internetowych pod kątem osiągnięcia lepszych wyników. Oznacza to, że witryna sklepu internetowego musi być przystosowana do używania jej na wielu urządzeniach, takich jak smartfony, tablety, laptopy i komputery stacjonarne. Klienci powinni móc wygodnie korzystać ze sklepu z dowolnego urządzenia. Artykuły i zdjęcia powinny być wyraźne i łatwo odczytywalne, a czasy odpowiedzi muszą być na tyle szybkie, żeby zapobiec ciągłym zamknięciom okien.

Niewystarczające szyfrowanie


W miarę jak cyberprzestępcy stają się bardziej wyrafinowani, należy przedsiębiorcom e-commerce stosować więcej wysiłku w zapewnieniu bezpieczeństwa swoim klientom. Oprócz używania zaufanych metod płatności, takich jak PayPal, przedsiębiorcy internetowi muszą wybrać właściwą opcję szyfrowania stron, takiego jak tLS, aby chronić wrażliwą danych użytkowników, którzy logują się do sklepu internetowego. Przedsiębiorcy powinni zarządzać bezpieczeństwem swojej witryny oraz dbać o to, aby jej poziom bezpieczeństwa był wystarczający i w każdej chwili aktualny.